Rapport från BFB´s halvårsmöte
BFB:s halvårsmöte hölls, den 5 oktober 2017, hos Hilti Svenska AB i Arlöv. C:a 40 medlemmar var närvarande.
Dagen började 09:00 med fika och välkomnande av Marcus Mohlin, säljchef för håltagning och rivning i Sverige, och Dennis Sjögren, säljare för södra Sverige.
Förmiddagsronden
Hiltis VD Aksel Ringvold informerade om verksamheten globalt och lokalt. Därefter bjöd Marcus Mohlin och Maria Magnehägg. som är marknadsansvarig Sverige, på en rundvandring på de olika avdelningarna kundservice, lager och verkstad.
Hiltis kundtjänst
Hiltis Kundtjänstavdelning med Anna Nordgren som chef har en målsättning att de skall svara på inkommande samtal inom 10 sek. Detta testades av gruppen och svaret tog 3 sek, fantastiskt resultat.
Logistik och lager
Vi visades vidare runt på lager och logistik. Det kommer leveranser av gods varje dag och alla order som kommer in under dagen skickas till kund samma dag.
Serviceverkstad med garanti
Därefter fortsatte vi till den helt nya reparations- och serviceverkstaden där vi fick en ordentlig genomgång av Per Björstrand hur en reparation och service hanteras av Hilti. Deras inställning är att en maskin som kommer in för reparation eller service sänds tillbaka till kund samma dag. Om du inte har fått maskinen i retur efter tre dagar bjuder Hilti på reparationen, beroende på vilken produkt det är.
Vi kan med andra ord konstatera att Hilti lägger stor vikt vid den så viktiga kundservicen!
Halvårsmötet
Klockan 13:00 startade så BFB:s halvårsmöte med c:a 50 deltagare. Protokoll från mötet meddelas separat.
After Worken
På kvällen hölls Hilti:s Boulemästerskap i Malmö – men vem var det egentligen som vann?
Tack Hilti med personal för ett mycket trevligt arrangemang!
Av Arne Holgersson, för BFB